Monday, June 28, 2010

Latihan 3 ( Karangan Wawancara )

Kini wabak denggi dikesan berlaku di beberapa kawasan. Anda berpeluang mewawancara seorang Pegawai Kesihatanberhubung masalah wabak denggi dan langkah-langkah yang diambil untuk membasminya.

Tulis teks wawancara itu selengkapnya. Panjangnya karangan anda hendaklah lebih daripada 180 patah kata.

1 comment:

  1. CONTOH KARANGAN
    Assalamualaikum.

    Yang Mulia Tuan Pengerusi Majlis, Yang dihormati Tuan Guru Besar, guru-guru dan seterusnya rakan-rakan sekalian
    Terlebih dahulu saya berterima kasih kepada Tuan Pengerusi Majlis kerana memberi peluang kepada saya untuk berucap dalam majlis yang mulia ini.
    Hadirin sekalian,
    Sebagaimana yang kita maklum Hari Guru disambut pada 16 Mei 1997 Perayaan yang seumpama ini disambut setiap tahun. Tujuan perayaan ini adalah untuk mengenang dan menghargai jasa serta bakti guru-guru selama ini.
    Pengorbanan guru terhadap kita besar sekali. Tanpa guru , kita sudah tentu susah untuk mendapatkan pelajran dan pengajaran dengan sempurna. Guru ibaratkan sebagai sebatang lilin yang sanggup membakar diri demi murid-muridnya. Oleh itu jasa guru patutlah dikenang dan disanjung tinggi.
    Guru adalah seperti ibu bapa kita sendiri . Mereka membimbing dan mendidik kita supaya menjadi orang yang berguna. Oleh itu marilah kita semua belajar dengan bersungguh-sungguh agar tidak menghampakan harapan mereka.
    Hadirin sekalian,
    Terima kasih saya ucapkan kepada guru-guru yang telah mengajar , mengasuh dan mendidik kami tanpa jemu. Akhir sekali, kami meminta ampun di atas segala kesilapan yang dilakukan oleh kami selama ini. Sekali lagi saya ucapkan selamat menyambut Hari Guru.
    Sekian, terima kasih.

    DARIPADA:PRIYA DAN SHARMMILA
    2KRK1

    ReplyDelete